GARANTIE

Vanzatorul este exonerat de raspundere privind garantia sau aceasta poate fi anulata in urmatoarele cazuri:
-Piesa nu a fost montata intr-un atelier de specialitate autorizat de RAR sau de producatorul autovehiculului;
-Piesa s-a defectat datorita unui montaj incorect sau datorita montarii impreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate;
-Piesa a fost gresit aleasa sau a fost utilizata pentru alt scop decat cel indicat in catalogul producatorului;
-Piesa nu a fost identificata corect datorita prezentarii de catre cumparator a unor date eronate sau nu a fost comparata la montaj cu piesa de inlocuit;recomandarilor producatorului autoturismului, atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificarile si reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producator;
-Autoturismul a fost folosit in alte scopuri decat cel prevazut de constructor sau a fost exploatat in conditii necorespunzatoare (raliuri, competii sportive, curierat);
-Autoturismul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natura (socuri termice, electrice, mecanice);
-Piesele prezinta urme de lovituri, zgarieturi, indoituri, rupturi, deformari;
-Piesele prezinta o uzura normala.

Piesele care fac obiectul unei reclamatii in garantie vor fi insotite de urmatoarele documente:
-factura de achizitie;
-certificatul de garantie care s-a eliberat la vanzarea piesei;
-dovada montarii intr-un service autorizat (deviz de manopera);
-documentul emis de catre un serviciu autorizat prin care se constata si se descrie detaliat defectiunea;
-copia dupa certificatul de inmatriculare al autovehiculului.

GARANTIE ACUMULATORI AUTO/MOTO

Prelucrarea reclamatiilor
1. Baterie montata pe autovehicul
- verificare autovehicul (regulator,alternator,cabluri + legaturi curent, respectiv scurgeri de curent la autovehicul oprit...). (tensiune regulator 13,8 – 14,5V).
- se demonteaza bateria si dupa 3 ore se masoara tensiunea de repaus cu ajutorul unui multimetru (mai departe vezi punctul 3).
2. Baterie fara autovehicul
-se masoara tensiunea de repaus a bateriei cu un multimetru (mai departe vezi punctul 3).
Demersuri ulterioare:
1. Bateria nu a fost încarcata (Bateria nu este montata pe autovehicul si nu s-au facut încercari de a încarca bateria nici de catre client nici de catre service)
Tensiunea de repaus mai mica de 8,0V – nu se acorda garantie – descarcare joasa datorata urmatoarelor situatii:
- tensiune regulator prea mica
- generator de curent defect
- impurificare cu clor datorita completarii cu apa
- baterie tinuta neîncarcata, respectiv depozitata (mai mult de zece zile)
- existenta unor consumatori suplimentari permanenti sau nu necorespunzatori (alarme neomologate, proiectoare suplimentare, etc)
- baterie prea mica fata de consumatori
2. Bateria a fost încarcata (pe autovehicul, de catre client de catre sevice)
Tensiunea de repaus mai mica de 10,0 V – nu se ofera garantie – descarcare joasa datorita urmatoarelor situatii:
- tensiune regulator prea mica
- generator de curent defect
- impurificare cu clor datorita completarii cu apa
- baterie tinuta neîncarcata, respectiv depozitata (mai mult de zece zile)
- consumatori suplimentari permanenti sau nu necorespunzatori (alarme neomologate, proiectoare suplimentare, etc)
- baterie prea mica fata de consumatori
3. Bateria are tensiunea de repaus mai mare de 8,0 respectiv 10,0V pâna la maximum 13,10V
Testare cu unul din testerele noastre omologate:
Daca U< 12,50 V : Încarcare baterie cu un curent egal cu 10% din capacitatea nominala, timp de 10-12 ore - testul se efectuaza de doua ori.
Daca U> 12,50 V - testul se efectueaza de doua ori).
4. Tensiunea de repaus mai mare de 13,10 V (masurata la 3 ore dupa încarcare) este un semn pentru supraîncarcare, respectiv bateria a fiert (densitate acid mai
mare ca cca. 1,33 g/cm3) si deci nu se acorda garantie (supraîncarcare).
-în caz de dubiu bateria capsulata poate fi gaurita
Precizari tehnice suplimentare:
Urmatoarele indicatii nu au rolul de argumentare pentru respingerea cererilor de garantie, ci ajuta la întelegerea cauzei reale care a dus la aparitia cererii de garantie.Pentru a întelege cauza defectiunilor la baterii si a putea intreprinde verificari ca de exemplu: verificarea densitatii acidului, durata depozitarii. Bateria se descarca într-o saptamâna – este un semnal ca s-au format dentrite, care au urmatoarele cauze:
-Timp de depozitare îndelungat cu stare de încarcare scazuta
-Descarcare prin solicitari ciclice (de ex. folosita la iluminare, acest lucru înseamna descarcare joasa pentru un scurt timp)
În urma încarcarii, bateria are o tensiune de repaus foarte buna > 12,50 V, dar la testare nu are putere suficienta.
Este un indiciu pentru:
-Placa pozitiva defecta datorita solicitarilor extreme la trepidatii
-Deteriorare prin coroziune a placii pozitive datorita descarcarilor ciclice (bateria este folosita pentru alte scopuri decât cele auto de exemplu iluminat)
Coroziune datorata depozitarii unui timp îndelungat cu o capacitate de încarcare scazuta (tensiune de repaus < 12,30V)
-Distrugerea masei negative datorita umplerii bateriei cu acid de densitate prea mare
-Acid cu impuritati
-Densitate prea mare de acid datorita supraîncarcarii
-Descarcare joasa sau scurtcircuit
O baterie cu o stare de încarcare buna are o tensiune de repaus de > 12,60 V, deci tensiunea de repaus a unei celule este de cca. 2,10 V.
-Scurtcircuit înseamna defectarea unei celule, deci o reducere a tensiunii de repaus de 2,1 V, de la 12,6V la tensiunea tipica de scurtcircuit 10,5 V.
Pornirea unui autovehicul cu o baterie scurtcircuitata nu este posibila. Datorita faptului ca nu poate fi determinata cauza exacta a scurtcircuitului, o astfel de
baterie va fi recunoscuta ca si caz de garantie (nu defect de fabricatie)
-Scurtcircuit cu cca. 10,5 V.
Densitatea acidului de umplere = 1,28 g/cm3
În cazul unor densitati ale acidului < 1,10 g/cm3, datorita unui raport prost între plumb si acid, se ajunge la formarea de dentrite (scurtcircuite fine) în urma descarcarii joase (de exemplu lumina lasata aprinsa).
Aceste dentrite duc la rândul lor la o descarcare mai accentuata, adica la o descarcare joasa a bateriei mai rapida. Acest risc mare de descarcare joasa ofera
posibilitatea unei noi formari de dentrite, deci se ajunge la o descarcare si mai rapida (descarcare joasa), deci la alte dentrite, s.a.m.d. Prin aceasta se pune în miscare un cerc vicios care va duce în final la celule sulfatate (albe) si deci la defectarea bateriei cu scurtcircuitare celule.
-Posibilitatea ca dupa o saptamâna sau 14 zile mai târziu sa se ajunga la un al doilea scurtcircuit este în realitate inexsistenta.
-Probabilitatea existentei simultane a doua scurtcircuitari este de 1 la 1.000.
Caderea a doua celule ar duce la o reducere a tensiunii de repaus cu cca. 4,2 V, deci de la 12,6 V ar ajunge la 8,4 V.
O baterie cu descarcare joasa este o baterie a carei tensiune de repaus se situeaza sub 12,0V (12,3V) pe o perioada de timp mai îndelungata (12,3V).
Tensiunea de repaus per celula este deci de cca. 2,0 V (2,05 V) (12,0 împartit la 6 = 2,0)
Scurtcircuitare înseamna caderea/defectarea unei celule si deci o reducere a tensiunii de repaus cu 2,0 V de la 12,0 V, la tensiunea tipica de de 10,0 V
Din aceste considerente ar trebui ca o baterie cu o tensiune de repaus sub 10,0 V sa fie catalogata ca fiind o baterie cu descarcare joasa.
Însa pentru a se exclude influentele cum ar fi de exemplu perioada de transport de depozitare, doua scurtcircuitari simultane, s.a.m.d., s-a convenit evaluarea
bateriilor ca având descarcare joasa numai daca prezinta o tensiune de repaus mai mica de 8,0 V, deci nu va fi recunoscuta ca si caz de garantie.
Bateria cu o descarcare joasa se recunoaste prin masurarea tensiunii de repaus a bateriei cu un multimetru înaintea încarcarii sau a altor interventii.
Falsa impresie ca la bateriile cu cca. 0 volti este vorba, de regula, de o întrerupere, este gresita. Este vorba de o descarcare joasa.
Aparitia pentru defectul de fabricare „Întrerupere” se situeaza sub 5 la 1000000.
Întreruperea unei baterii în folosinta poate fi dovedita numai prin deschiderea bateriei.

SIMPLIFICAND, nepriceperea, nesimtirea sau ignoranta pot fi demonstrate tehnic (ai lasat motoru' sa zaca luni in zapada, ai releu de incarcare de scooter kina din targ, ai tras tu fire sa-ti pui plasma sau aer conditionat pe Transalp, etc). AM ACORDAT GARANTIE PRIN INLOCUIRE LA UN NUMAR FOARTE MIC DE PIESE. DE CELE MAI MULTE ORI A FOST SUFICIENTA CONFIRMAREA VERBALA A UNUI MECANIC SAU SERVICE PE CARE-L RESPECTAM. PANA ACUM, (ADICA IN ULTIMII 4 ANI) PROCENTUL DE PIESE INLOCUITE IN GARANTIE A FOST DE 0,07%.